Wednesday, June 3, 2009

Kerosakan yang Menyedihkan

1. Agak menyedihkan apabila 3 barang kesayangan aku telah rosak.

2. Namun, nak buat mcm ne, setiap sesuatu akan sampai ajalnya. Yang kekal abadi hanya Dia yang mentadbir sekalian alam ini.

3. Yang sebenarnya, earphone aku sebelah kiri, USB Fan untuk laptop aku, dan kamera hanset aku telah mengalami kerosakan yang mana telah menyebabkan mereka tidak lagi berfungsi.

4. Memang menyedihkan, tapi tidak mengapalah kerana aku akan beli lain selepas ini. Dapat ja duit PTPTN, of coz aku akan beli apa yang patut dibeli. Hehe.

5. Laptop HP Pavilion ak juga, aku harus pelihara dengan menggunapakai Kaspersky Anti-Virus yang mana telah diklasifikasikan sebagai antara yang terbaik dalam memerangi virus siber.

6. Bercakap pasal kerosakan, gigi aku juga tidak ketinggalan dalam menjadi isu kerana aku tak mahu dah gigi aku menjadi rosak, yang mana telah menjerumuskan aku berdepan dengan kesengsaraan sakit gigi. Rutin menggosok gigi sekurang-kurangnya 2 kali sehari adalah perlu dikuatkuasakan secara tegas.

7. Sesungguhnya, benda yang rosak memberi pengajaran kepada kita, 'Jangan putus asa dan teruskan hidup'.

4 comments:

  1. yeah!!
    jgn berputus asa k^_^
    barang yang rosak boleh di beli baru..
    tp kalu gigi y rosak??..mana mau cari??
    gigi palsu la jawab nyer..
    keh3!!
    ^_^

    ReplyDelete
  2. owh tidak!! tak nak gigi palsu!! nanti tertukar lak dengan nenek. haha

    ReplyDelete
  3. hahaha selame ni gosok gigi brape kali? kantoiiiii

    ReplyDelete
  4. of coz la 2 kali..nak maintainkan je..hehe

    neway, my kamera hanset dah ok! hehe. alhamdulillah..

    ReplyDelete