Wednesday, June 10, 2009

Roger Federer di Roland Garros

1. Terdapat signifikan yang cukup bermakna bagi SS bila Roger Federer dimahkotakan sebagai juara di Kejuaraan Tenis Terbuka Perancis, Roland Garros.

2. Kejayaan Roger Federer itu merupakan satu simbolik semangat yang mana kejatuhan itu merupakan satu cabaran untuk kita bangkit kembali.

3. Ya, sebelum ini aku dapat rasakan kesedihan Federer sewaktu Rafael Nadal merampas takhta #1 milik Federer suatu masa dahulu. Dan kekalahan kepada Rafael Nadal dalam Grand Slam sebelum ini seperti Wimbledon & Terbuka Australia menambahkan lagi kesedihan yang dihadapi.

4. Namun, semestinya kejuaraan kali ini menyaksikan Roger Federer mengukir senyuman segar menjanjikan masa depan lebih cerah.

5. Aku pun pernah berhadapan dengan kejatuhan seperti ini, iaitu seperti helang yang patah sayap setelah terbang meninggi ke langit. Dan, aku tahu tahap kesedihannya apabila berhadapan dengan kejatuhan ini.

6. Aku tahu, aku tak perlu putus asa sebaliknya terus berusaha. Dan suatu hari nanti, aku percaya, aku juga akan mengukir senyuman segar seperti mana Roger Federer ukirkan.





8 comments:

  1. mantops! hafiznorazmar

    ReplyDelete
  2. oh yeah..ak rasa ak nie adik roger federer la..haha

    ReplyDelete
  3. ahaha..
    sebijik tu~

    papepon gud luck k!!
    harap2 ko dapat buat y terbaek, kawan!!~~
    ^_^

    ReplyDelete
  4. y dun hg jd pengulas sukan?? mcm seswai ja..heh

    ReplyDelete
  5. eyt
    i ari 2 nampak u kat utem\
    u debate eh?
    ehhe
    i msuk klb debate
    tp ari tuh perjmpaan i tak g
    i g clinic
    hoho
    k lah
    tc~!
    :)

    ReplyDelete
  6. Awien, i hope u konsisten msk kelb debat. utk sem nie, i takkan aktif sangt kowt. panjg umo nanti kita jmp k utk berlatih debt bersama.

    ReplyDelete
  7. Aliya,
    mmg nak jadi pengulas sukan pun..tapi i nak jadi pensyarah..hurm..2 in 1 lah nmpaknyer..hehe

    ReplyDelete