Tuesday, June 2, 2009

Wawasan Debat & Pidato


Aku nak jadi johan dalam 4 pertandingan pidato utama peringkat IPT dalam negara iaitu

1) Pidato Antarabangsa Piala Timbalan Perdana Menteri ( Februari )
2) Pidato Peniti V ( Mac )
3) Pidato Belia Rakan Muda ( Mei )
4) Pidato Kemerdekaan ( Ogos )

Manakala untuk debat, aku nak bina team yang mana mampu berjaya ke peringkat sekurang-kurangnya suku akhir bagi setiap pertandingan debat dengan memenangi 4 daripada 6 perlawanan saringan liga debat iaitu

1) Debat Perdana Integriti IIM
2) Debat Perpaduan JPNIN
3) Debat Kepenggunaan FOMCA
4) Debat Alam Sekitar
5) Debat Diraja UIAM


Dan bagi setiap kejohanan debat, aku nak tersenarai dalam senarai top 10 pendebat terbaik.Oh yeah.

Di peringkat matrik, aku berjaya menjadi

1) Tempat ke-3 Pidato Karnival Kokurikulum Kolej Matrikulasi peringkat kebangsaan 2007

Di peringkat sekolah menengah, inilah legasi aku :

1) Johan Pidato(L) Menengah Rendah Minggu Bahasa MRSM Zon Utara 2004
2) Naib Johan Pidato (L) Menengah Rendah Minggu Bahasa MRSM Se-Malaysia 2004
3) Johan Pidato (L) Menengah Atas Minggu Bahasa MRSM Zon Selatan 2005
4) Johan Pidato (L) Menengah Atas Minggu Bahasa MRSM Se-Malaysia 2005
5) Naib Johan Pidato (L) Menengah Atas Minggu Bahasa MRSM Zon Utara 2006
6) Tempat ke-4 Pidato Piala Diraja peringkat Negeri Kedah 2006

No comments:

Post a Comment