Tuesday, August 21, 2012

Block



Sebelum anda block saya di FB, fikirlah dulu dalam2 kerana sekali anda tekan saja butang Block maka teramatlah sukar untuk anda add saya kembali. Hal ini kerana saya dah mengetatkan privacy FB saya dengan tidak membenarkan orang yang bukan kawan saya di FB untuk melihat profile saya.

Terdapat beberapa orang yg mengambil keputusan untuk block saya daripada FB mereka.Ada yang saya kisah dan ada yang saya tak kisah.Contoh orang yang block saya dan saya tak kisah adalah seperti Awang Mua'waluddin kerana dia adalah seorang diktaktor yang obses lagi obes dengan penyakit hati. Saya pun tak kisah Syuhada block saya sebab dia adalah seorang hipokrit bertopengkan muka penguin bertudung labuh. 

Namun,terdapat beberapa personaliti yang saya kisah apabila mereka block saya.Saya sentap kerana mereka tidak bersikap diplomatik dan menjunjung konsep berkomunikasi dua hala yang baik dalam sesuatu perhubungan. Saya sentap juga kerana persahabatan yang terjalin dlm tempoh yang sampai bertahun-tahun tidak menjadi faktor yang kuat dalam pertimbangan mereka dalam merasionalkan tindakan mereka dengan block saya. Contoh : Faizan, Tifi, Zul, Hanani.

Apa-apa pun,past is in the past. Biarlah mereka dengan kehidupan mereka dan saya dengan kehidupan saya.Saya harap mereka gembira dan mendapat pengakhiran yang baik dlm hidup. Saya pun bukanlah jenis yang suka memujuk.

Cuma,pesanan saya kepada kawan-kawan yang masih tersenarai kukuh dalam friend list  FB saya,kalau anda tak puas hati dan berasa ingin mengkritik saya,maka ruang dan peluang sentiasa terbuka seluas-luasnya untuk anda gunakan bagi sesi komunikasi yang baik dengan saya.Jadikanlah tindakan menekan butang Block sebagai pilihan terakhir.

Sebabnya, saya sayang anda semua.



No comments:

Post a Comment