Monday, December 17, 2012

Bangga untuk Mencarut


1. Adalah menyedihkan untuk melihat ramai dalam kelompok generasi saya suka mengeluarkan kata-kata berbentuk cacian, malah kelihatan penuh bangga sewaktu menuturkannya.

2. Kata-kata carutan itu bukan lagi untuk menggambarkan situasi mereka sedang marah semata-mata, malah sebagai pengisian dalam rutin perbualan bersama rakan bagi mewujudkan persepsi bahawa mereka adalah cool atau macho.

3. Mentaliti para pencarut itu mengatakan bahawa reputasi mereka akan terbina kukuh dengan mencarut.

4. Sial, babi, lahanat, bongok, bangang, bodo, bengap dan lain-lain adalah kata-kata
wajib dalam kamus pertuturan para pencarut dalam kehidupan harian mereka.


5. Bertambah sedih, spesies pencarut yang berbangga untuk mencarut ini bukan sahaja dalam kalangan yang kurang pendidikan, malah mahasiswa/siswi di universiti.

6. Mencarut tak akan membawa anda menghampiri kejayaan samada di dunia dan akhirat.

7. Mungkin reputasi anda bertambah baik dan imej anda sebagai seorang yang cool dan macho akan terpapar tapi itu adalah dalam kalangan kelompok para pencarut sahaja.

8. Come on lah, pencarut. Apa kata buang kata-kata negatif dan gantikan dengan kata-kata positif. Perkara negatif tak akan pernah seiring dengan sukses.

9. Sesungguhnya, saya lagi suka perokok. Ironi yang cukup ketara kerana saya cukup
tersangat tak suka dengan pencarut; kerana menyebabkan telinga saya berdarah setiap kali mendengar carutan mereka, walaupun tidak ditujukan kepada saya.


 


 

No comments:

Post a Comment