Friday, March 15, 2013

Books as Best Friends part 2



Amatlah suka untuk saya maklumkan di sini bahawa saya telah menggunakan baucar buku RM250 dengan penuh bermakna.

Saya sentiasa rasa ghairah dan teruja apabila memasuki ke dalam kedai buku terutamanya mph, Borders dan Kinokuniya. Bau buku-buku yang memenuhi ruang atmosfera kedai buku meransang kepada perembesan hormon yang membuatkan saya cukup gembira. Pada suatu hari iaitu pada 7/3/2013, saya tak tahan lagi untuk mendapatkan 3 buah buku yang dah lama saya target untuk dijadikan sebagai koleksi. Alhamdulillah The 7 Habits of Highly Effective People, Steve Jobs by Walter Isaacson dan Guitar All in One for Dummies kini selamat menjadi teman kepada Syiman Syareman.

Mengapa saya beli buku-buku ini?

The 7 Habits of Highly Effective People – Membolehkan saya berlatih untuk mengamalkan cara efektif menjadi manusia yang komprehensif.

Steve Jobs by Walter Isaacson – Saya dah baca Doktor Umum. Justeru, sebagai rentetan kepada pembacaan autobiografi tokoh simbolik dalam bidangnya, buku ini membantu untuk mengenali lalu mencontohi Steve Jobs, legenda pelopor iPhone dan peneraju Apple, gergasi teknologi dambaan dunia.

Guitar All in One for Dummies – Sebab nanti saya nak upload banyak video saya bermain gitar sambil menyanyi di Youtube.

Jom Membaca. ^_^




No comments:

Post a Comment