Monday, July 22, 2013

Outing KL


Perjalanan saya ke Kampung Baru adalah dengan niat untuk mendapatkan hiburan yang banyak sebelum berhadapan dengan pertengahan semester yang padat dengan Midterm Test dan kertas kerja. Maka bertolaklah Miraa Mia, Amer Ash dan Syiman Syareman ke Kampung Baru pada 5 Julai.

Malam itu, saya Mamma Mia (mak kepada Mia) buatkan kami kek chocolate yang sangat sedap. Sambil hirup coffee, supper yang kami nikmati sangat syok.

Pagi mula menyinsing lalu kami pun mula merancang untuk melakukan pelbagai aktiviti. Merah Rizal bersetuju untuk turut serta lantas datang daripada Klang untuk mengambil kami dengan Proton Waja beliau.
Aktiviti pertama yang kami lakukan adalah semestinya berkarok di RedBox Sogo. Kami pun melalak sampai rasa penat. Merah mcm biasa lah; mesti akan nyanyi Justin Bieber dan Bruno Mars, Mia pulak dengan Paramore dan Ash dengan Michael Buble. Lagu Melayu pun kami nyanyi. Air kat situ boleh refill, jadi saya pun meneguk banyak air termasuklah Ice Lemon Tea, campuran F&N Blackcurrant dgn Sprite, dan coffee. Banyak kali jugaklah saya ke bilik air. (Di Red Box Sogo nie, saya terjumpa dengan Fazirul, kawan lama yang dah lama tak jumpa).

Mia, Ash, Merah dan saya sebenarnya mengidam meatBalls. Daripada dalam Waja lagi kami meriah bercakap tentang kelazatan meatballs. Kami pun tanpa membuang masa terus menuju ke IKEA di Damansara untuk mendapatkan hidangan Swedish Meatballs yang sangat sedap. Mia dan saya makan 15 meatballs, Ash makan 5 dan Merah pulak makan 20. Sebagai extra, Mia ambik Pudding dan Chocolate Cake, Merah pulak ambik Chicken Wing. (Saya terserempak dengan sorang skandal sewaktu makan). Selepas puas menyantap meatBalls, kami pun mula menikmati panorama susun atur perabot di IKEA sambil berangan-angan tentang dekorasi rumah masing-masing nanti.

Saya rasa mcm nak makan Lecka-Lecka sebab nak merasa gelato di situ. Saya pun ajak Ash, Mia dan Merah untuk bangunan jiran IKEA, iaitu The Curve untuk mendapatkan gelato Lecka-Lecka. Nyum nyum kami pun menjilat-jilat gelato sampai habis.

Selepas itu kami pergi pulak ke kawasan Bukit Bintang. Kami masuk Times Square dan Low Yat untuk melihat apa-apa yang ada.

H&M di Lot 10 jadi tempat persinggahan sekejap sebab saya nak mengusha apa yang mantap di situ. Selepas melihat koleksi dan kualiti yang ada pada H&M, saya rasa H&M kini dah jadi jenama pakaian kedua yang paling saya suka selepas Topman. Sorry Zara, Pull@Bear dan Philosophy Men. Merah beli Topi warna burgundy sebab dia nak sesuaikan dengan warna seluar burgundy yang Mia pakai.

Malam semakin tua lalu kami ambil keputusan untuk tengok midnite movie – Despicable Me 2 pada pukul 12.20am. Kami lepak dulu di McD untuk mengisi waktu terluang sebelum waktu tayangan. Taro Pie dan Sweet Oishi Sundae, produk terbaru McD memang menyelerakan. Nyum Nyum kami menyantap McD sambil menonton kelawar-kelawar malam yang tak nak tdo dan WWE di TV.

Despicable Me 2 sangat menghiburkan terutamanya kerenah minions yang pelbagai ragam.

Kami balik ke rumah dengan kegembiraan sambil bersedia untuk menempuh permulaan Ramadhan. 

Itulah pengalaman saya berhadapan dengan hari sebelum Ramadhan pertama. Best kan? Yup, memang best.







No comments:

Post a Comment