Thursday, October 17, 2013

The End Of Sem II - Season 2 Chaotic Lendu




Saya suka untuk label semester 2 sebagai Chaotic Lendu sebab banyak peristiwa yang menggoncang jiwa dan naluri. Namun, alhamdulillah, akhirnya telah tamat Season 2 dan kini adalah masa persediaan untuk masuk ke Season 3 Chaotic Lendu. 

Season 2 dicorakkan dengan plot yang mana saya secara kurang bernasib baik diletakkan di level Kaki Reboot Kolej Nadim aka Jebat yang mana senior2 nya sangatlah mcm **** dan ****. Mereka tak senang hati tengok saya diam sangat dan kerap kali mengganggu masa senang dan tidur saya dengan meeting level yang dibuat pada pukul 1am atau 2am. MT Kolej Jebat pulak ghairah nak buat perjumpaan blok untuk praktis Hakka. Saya pun tak tahan lantas pindah ke Kolej Lekiu, yang mana menyebabkan budak Kaki Reboot dan Kolej Jebat tadi rindukan saya. Sila cari #prayforshariman di Twitter untuk paparan lanjut.

Perpindahan ke Lekiu (yang mana merupakan hasil saranan Ash) pada mulanya baik. Kehidupan saya di Lekiu agak tenteram dan aman namun dirosakkan oleh makhluk2 yang juga tak senang tengok saya diam sangat lantas tanpa sebab dan secara ‘bias’ melabel saya tidak bergaul. Maka pada suatu malam adalah puak2 tak puas hati di Lekiu nie mula buat perjumpaan dengan saya untuk memaksa saya bergaul dengan mereka. Adalah beberapa drama yang tercetus yang mana saya marahkan Manap (bakal YDP Lekiu), Sopek, Din, Wan (Roommate), NYDP Lekiu, dan YDP Lekiu. Bagi saya, mereka (puak Kolej Lekiu dan Jebat) ini secara tidak sihat sangat obses pada semangat level dan blok. 

Saya terima kekacauan yang berlaku ini dengan hati yang walaupun berat namun pasrah kerana apa yang saya tahu saya nak tinggal kat luar sebagai NR (Non-Resident) pada sem 3 nanti. Bagi menyokong proses ini, saya ada mintak biasiswa daripada Lembaga Biasiswa Negeri Kedah (LBNK) dan JPA. Saya harap dapat tajaan daripada mana2 pihak. 

Apa yang seronok adalah subjek untuk sem 2 memberikan saya beberapa skills dan insight baru termasuklah Interpersonal Communication, Sociology, Managerial Communication dan Writing for The Media. Ilmu yang diperoleh akan saya simpan dan praktis semaksimum mungkin. 

Terpilih sebagai salah seorang daripada committee (AJK Media) untuk L.E.E.D, acara untuk subjek Managerial Communication adalah momen yang agak baik. Sem 2 juga mencatat rekod bagi jumlah aktiviti overnite dengan kawan-kawan sampaikan Ash dan Mukhriz cakap tak nak dah overnite lepas nie. LOL. 

Berapakah GPA saya pada sem 2 nie? Nervous hati nie menanti. Apa-apa pun, saya puas hati sewaktu menjawab soalan untuk semua subjek di Finals. 

Alhamdulillah, Season 2 Chaotic Lendu dah berakhir. Saya harap Season 3 Chaotic Lendu akan bermula, bertengah dan berakhir dengan lebih baik dan mantap. Selamat bercuti dan Selamat Hari Raya Aidil Adha.




No comments:

Post a Comment