Friday, March 7, 2014

Saya adalah Low Context


Let me explain myself one more time.

Saya adalah seorang yang “Low Context”. Maksudnya di sini, saya tak berminat sangat untuk bersusah payah mengesan benda-benda tersembunyi daripada perbuatan anda. Penat. Maksudnya juga adalah, saya adalah seorang yang direct to the point.

Anda tak perlu risau untuk berekspresi dengan saya. Apabila anda nak saya buat sesuatu, nak meluahkan perasaan tak suka kepada perbuatan dan perkataan saya, nak mengkritik saya dan juga lain-lain perkara; anda hanya perlu direct to the point dengan saya. Tak perlu nak berlapik-lapik. Tak perlu cakap belakang. Tak perlu takut. Tak perlu berselindung. Hanya perlu buka mulut dan say the words. Tak payah tunjuk ketidakpuasan hati anda melalui nonverbal communication. (Dan juga tak payah kecoh satu kelas).

Saya tidak akan melenting apabila anda direct to the point dengan saya secara berhemah. Kita bincang elok-elok. Saya sangat menghargai feedback daripada anda.


Sesungguhnya, saya adalah Low Context person


No comments:

Post a Comment