Saturday, April 19, 2014

The End of Chaotic Lendu Season 3


Berakhirnya Chaotic Lendu season 3 menimbulkan kelegaan. Akhirnya, cuti bermula lagi! Sebelum itu mari kita sama-sama merangkum Chaotic Lendu season 3:

Psychology banyak mengajar tentang beberapa teori penting berkaitan emosi dan motivasi, lantas menyebabkan kita lebih pandai mengurus rasa sedih, gembira, marah malah nafsu. Instructional Communication walaupun bersimpang-siur disiplin ilmunya namun sangat berguna untuk kita menjadi lebih sistematik dalam mengatur satu-satu sistem. Public Relations dan News Writing tidak ketinggalan dalam mengisi kotak ilmu kita.

Chaotic Lendu season 3 mempunyai drama yang tersendiri. Drama kali ini lebih berorientasikan kepada egocentrism - perasaan mengangkat pandangan diri sendiri secara berlebihan dengan mengabaikan point of view orang lain. Dengan egocentrism inilah maka ada orang yang gagal menstabilkan emosinya hingga menjejaskan emosi orang lain. Ada juga orang bersikap individualistik yang tidak kena tempat lalu menyebabkan kerosakan pada hasil kerja berkumpulan. Ada yang obses pada konsep keseorangan hingga langsung tidak fleksibel pada perubahan sosial.

Apa yang boleh saya komen adalah show kali nie adalah agak over. Namun, saya bersyukur kerana pengakhiran kepada Chaotic Lendu Season 3 ini tidak mengorbankan jiwa mana-mana pihak. 

Maka, mari kita sama-sama mengambil pengajaran atas apa-apa yang berlaku dan seterusnya menjadi lebih baik daripada semalam. Mari buat persediaan untuk menempuh season terbaru Chaotic Lendu.

Happy holiday, happy summer. 



No comments:

Post a Comment