Wednesday, October 1, 2014

Pleasures Plan


Di era yang mana Market Structure nya adalah didominasi oleh Monopolistic Competition akibat lambakan pelbagai material untuk memuaskan nafsu kepenggunaan kita semua, saya juga tidak ketinggalan untuk terus berkongsi tentang material yang sangat menekan butang teruja saya. 



1) Sony Cybershot W-Series



Saya tak nak Canon. Saya tak nak Nikon. Apa yang saya nak adalah sentiasa Sony Cybershot apabila ia berkaitan dengan kamera. Ramai kawan saya kata yang Nicon dan Canon lebih mantap daripada segi fungsi namun saya mementingkan juga kecantikan pada material. Hanya kecantikan yang terserlah pada Sony Cybershot yang menyebabkan saya teruja untuk memilikinya.

(Contoh, antara orang yang pandai tapi kurang cantik dengan orang yang kurang pandai tapi cantik, mana satu yang anda nak miliki? Semestinya yang kurang pandai tapi cantik kan. Walaupun kurang pandai, tapi masih pandai). 

Apa yang menyebabkan saya lebih teruja, harga siri W Sony Cybershot kini di paras yang berpatutan untuk pengguna terbanyak iaitu hanya dalam lingkungan RM350. Makanya, harus lah gajet ini dimasukkan dalam Belanjawan Peribadi. 



Sony Cybershot W810
Sony Cybershot W710


2) Topman's Bomber Jacket


Bukan saja koleksi Skinny Jeans Topman yang saya dambakan, tetapi koleksi jaket Topman jugak. Banyak yang menggeramkan terutamanya nanti yang akan keluar pada musim luruh. 

Bomber Jacket Topman akan menampakkan saya lebih cool (walaupun kurang cool) dan menampakkan sedikit sisi nakal yang pastinya saya mahu tunjulkan pada waktu malam. 




3) Topman's Jumper


Jumper pulak adalah satu platform pertembungan antara sisi cool dan nerd. Keseimbangan yang dihasilkan oleh Jumper menyebabkan saya tidak mahu ketinggalan untuk cuba mengenakan pada badan saya. 

Bukan sebarangan jumper yang saya mahukan. Saya mahu Topman's Jumper. 



4) Topman's BackPack

Harga untuk satu BackPack Topman adalah dalam lingkungan RM120. Yang warna burgundy dan navy blue nie cantik kan? Dan comel.



5) Topman's Black Stretch Skinny Jeans


Saya dah ada beberapa siri Topman Skinny Jeans dan saya boleh katakan yang paling best adalah siri Stretch Skinny Jeans. Tak ketat sangat walaupun ketat jugak. Kalau Spray on Skinny Jeans mmg ketat gile. 

Walaupun dah ada Topman Spray on Skinny Jeans yang berwarna hitam, saya masih mahu dapatkan Strecth Skinny Jeans yang warna hitam sebab saya mahu kurangkan keketatan supaya nampak lebih sopan dan kurang menimbulkan kegusaran awam. LOL



6) WD Extrenal Hardisk


External Hardisk saya dah penuh sangat dah dengan macam-macam video dan movies. Malah ada yang terpaksa saya buang untuk memberi ruang kepada video yang lebih best. Sekarang nie kapasiti hardisk Samsung 500GB saya dah tak tertampung lagi. Justeru, kena dapatkan lah HardDisk yang baru. Kali ini, saya nak WD. Cambest je WD kan. 



7) Pokemon Omega Ruby & Alpha Sapphire (ORAS)


Pengumuman banyak Mega Pokemon yang terbaru termasuklah Mega Gallade dan Mega Metagross sangatkan saya nantikan. Saya cuma menanti sekarang ini adalah Mega Milotic dan Mega Butterfree. 

Semestinya saya mahukan Kyogre yang mantap menyembur air untuk mewujudkan kemusnahan maksimum. Alpha Sapphire adalah pilihan saya. 


8) H&M's Polo T-Shirts


Simple dan kemas. Handsome dan kacak. Harus kena pakai H&M Polo T-Shirt. 



9) The Sims 4


The Sims kini bersambung lagi dengan ekstra kemantapan terutamanya pada permukaan kulit Sims yang lebih realistik dan seksi (itu jika anda cipta Sims anda sebagai seorang yang seksi). 

Kalau dulu untuk Expansion Packs kita boleh main dengan kuda, kucing dan anjing, bercucuk tanam, menjadi selebriti, berWooHoo di sana sini dan sebagainya, apakah yang bakal kita lakukan di The Sims 4? 





10) Private Structure


Mari kita teruskan lagi dengan keseksian yang seterusnya. Private Structure sentiasa menyelesakan pemakainya dan menyebabkan kita rasa yakin dan mantap untuk sepanjang masa. Sebab itu lah saya sangat suka dengan Private Structure dan akan terus setia sebagai pemakai Private Structure. 




No comments:

Post a Comment