Saturday, February 28, 2015

Senyum


Saya senyum lepas jaga daripada tidur. Saya senyum sewaktu mengatur aktiviti yang nak buat setiap hari. Saya senyum apabila menyesal selepas melakukan dosa. Saya senyum apabila melihat ketidakadilan yang berlaku dalam sistem. Saya senyum apabila saya hilang fokus akibat terlalu banyak bersosial. Saya senyum apabila berhadapan dengan pendrama keliru yang jadi bengong dilanda dilema. Semuanya saya senyum. Apa lagi yang saya senyum?

Owh yea. Saya senyum apabila saya tidak khusyuk. Saya senyum apabila saya tidak dapat tidur. Saya senyum berada dalam persekitaran yang ada penakut bercakap belakang. Saya senyum apabila banyak juga duit yang saya belanja untuk beli macam-macam. Saya senyum apabila saya masih tiada akaun Instagram. Saya senyum apabila saya dah kurang membaca sekarang. Saya senyum apabila Internet sebenarnya banyak melekakan saya. Saya senyum apabila saya selalu pishang dan kekurangan inspirasi. Saya senyum sewaktu Madonna jatuh tersembam di BRIT Awards baru-baru ini. 


Saya senyum untuk mengumpul kembali emosi yang perlu bagi menjana kembali mood yang tepat, ke arah menstabilkan kembali keseimbangan dan kesederhaan. 



No comments:

Post a Comment