Wednesday, April 29, 2015

Catatan sewaktu Cuti 2



Ini adalah part II cerita saya berkaitan cuti kali ini yang mana saya akan luangkan banyak di Kedah.

Apa yang saya akan lakukan?

Semestinya saya akan membuat perancangan tentang semester akan datang, iaitu semester terakhir saya di Lendu. Saya adalah salah seorang committee untuk event terakhir kami di Lendu, iaitu tentang Melayu. Saya ditugaskan sebagai penulis bagi Yearbook bagi batch kami. Selain itu, subjek2 untuk sem terakhir ini boleh tahan jugak. Makanya, semuanya perlu dirancang dengan baik supaya output bagi projek sem depan adalah baik dan berkualiti.

Melatih diri untuk menjaga solat adalah satu perkara yang perlu saya titik beratkan. Saya tahu saya adalah pendosa tegar, maka solat lah sebagai pengimbangnya. Setiap titik dosa yang kita lakukan perlu dineutralkan dengan pahala. Dan solat itu besar pahalanya jika dilakukan dengan khusyuk dan ikhlas.

Saya nak buat sesi fotografi di sawah padi sebab berdasarkan pemerhatian saya pada pic2 orang yang gila selfie di sawah2, gambar mereka memang cantik. Maka saya tidak mahu ketinggalan, saya nak jugak mempunyai gambar menarik di sawah padi. Lagipun dah alang-alang saya ada di Kedah yang sana-sini ada sawah padi, maka ini adalah satu kesempatan yang baik.

Menonton movie: Saya download banyak sangat movie sewaktu saya singgah di rumah auntie saya di Setia Alam sebelum datang ke Kedah. The Babadook, Birdman, A Most Violent Year, Interstellar, Jupiter Ascending, Nightcrawler dan banyak lagi.

Hayati music: Owh yea, saya pun ada download beberapa music album baru iaitu Trouble in Paradise-La Roux, If Youre Reading This Its Too Late-Drake dan Nick Jonas-Nick Jonas.





Blogging. Sebelum ini saya rasa seperti kekurangan inspirasi untuk menulis. Saya hilang mood, mungkin sebab saya dilanda kesibukan luar biasa sewaktu menjalani semester yang sebelum ini. Walaubagaimanapun, saya kini semakin stabil dan mood menulis semakin kembali. Maka, nanti kanlah post2 blog yang mungkin menarik daripada saya yea. 

Sebenarnya ada banyak lagi benda yang saya nak buat sewaktu cuti namun tak perlulah saya nak senaraikan semuanya di sini. Apa yang tertulis di atas adalah perkara utama yang sana nak buat sepanjang cuti.

Perancangan ini adalah penting bagi mengelakkan kita hilang arah. Apabila minda hilang arah, maka mulalah macam-macam benda lagho yang dia nak fikir dan ransang body untuk buat. Konklusinya, mari kita merancang bagi tiap-tiap sesuatu sebagai pengisian masa yang bermanfaat.




No comments:

Post a Comment