Saturday, May 9, 2015

Syiman’s Review: It Follows, Babadook, Avengers 2



It Follows is da future of horror films. Same goes to The Babadook. Sebab apa saya cakap mcm tu? Mari saya rangkumkan kepada beberapa perkara:

1) Cinematography yg sangat cantik dan kemas.
2) Keberkesanan lakonan.
3) Penataan music yang ideal untuk bikin suspens dan misteri.
4) Bukan cliché seperti horror films yang lain.
5) Berfokus lebih kepada idea tanpa mengetepikan mood seram.

Untuk kedua-dua filem ini, saya bagi 4 bintang daripada 5 bintang.
Markah di Rotten Tomatoes: The Babadook 98%, It Follows 96%.







Menyelit di bawah review kali ini adalah filem Avengers 2: Age of Ultron yg saya tengok 2 minggu lepas:

Avengers kali ini lebih banyak karakter. Apa yang paling saya kagum ialah dalam banyak2 pertembungan plot dan drama karakter; jalan cerita disusun dengan kemas. Salah satu filem 2015 yang wajib ditonton! :D


Syiman’s – 78.7%
Rotten Tomatoes – 74%


No comments:

Post a Comment