Saturday, September 5, 2015

Cakap je Besar


1. Saya tertarik untuk menganalisis 2 jenis watak kawan yg saya kenal.

2. Sorang tu dia sangat suka cakap besar. Omputih cakap Bragging. Dia punya lah menjaja diri dia sebagai tahu dan mahir dalam pelbagai perkara. Tapi, apa yang saya nampak dia tak lah semahir dan sehebat apa yang dia kata tentang dirinya.

3. Sorang kawan saya lagi dia tak pernah pun cakap dia hebat. Humble. Tapi saya selalu nampak dia menghasilkan karya dan output yang mengagumkan.

4. Paling annoying tentang kawan Bragging sy ini adalah; sudah la cakap besar, malah suka merosakkan karya/output orang lain. Dia tak dapat terima kenyataan yang dia tak semahir apa yang dia kata.

5. Paling membahayakan, saya dapati dia mempunyai perspektif mindset yg tak bermoral. Dia lebih menjurus kepada muslihat berbanding bakat.

6. Saya tak tahu apa yang perlu saya buat terhadap kawan saya yang jenis Bragging ini. Semoga dia selamat sewaktu berjalan dalam laluan kegelapan yang dia sendiri pilih.

7. Owh yea, lagi satu lah kan, stop bragging. Berhenti lah cakap besar. Sembang melebih. Cukup2 lah mendarahkan telinga saya dengan cakap besar anda.

No comments:

Post a Comment