Wednesday, April 20, 2016

Diari Ini Tidak Akan Bersawang Lagi


Adalah menjadi satu dosa untuk membiarkan diari ini sepi dengan sawang tanpa penulisan terkini.

Bukannya apa, saya rasa seolah-olah keliru dan celaru dek kerana dihempap pelbagai produk kehidupan yang menghanyutkan. Makanya, saya pun terus kekurangan mood dan inspirasi untuk menulis.

Apa yang boleh saya katakan buat masa sekarang adalah saya sedang sibuk untuk merencana hidup yang tak menentu. Saya berada dalam kekalutan dalam mencari jalan-jalan yang perlu saya lalui. Saya sedang meraba-raba dalam kegelapan, cuba menggapai sesuatu yang dapat membantu. Malah keretakan jiwa akibat beberapa kehilangan yang saya hadapi mengambil masa untuk dicantumkan semula.

Adakah saya akan berjaya? Adakah saya akan gagal? Adakah saya akan dapat mengawal segala rasa yang dicurahkan kepada saya? Apakah yang perlu saya lakukan?

Hidup adalah multitasking yang mutlak. Berhadapan dengan hidup, anda tak boleh nak selesaikan satu-satu perkara. Anda perlu hadapi semua itu secara bersama, dalam masa yang serentak. Fokus yang perlu dikuasai adalah fokus untuk multitasking secara sistematik.

Dan itu lah yang sedang saya cuba kuasai. Dengan itu, jika anda dapati diari ini sedikit bersawang, saya minta tolong anda kongsi sedikit idea di norsyaremanazmi@gmail.com. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment