Wednesday, May 4, 2016

Berkomunikasi dengan efektif, Pakatan Harapan


Saya masih belum faham tentang masalah pakatan pembangkang. Paling saya stress adalah pertindihan kerusi PKR dan DAP yang bertembung sesama sendiri di beberapa kerusi menjelang PilihanRaya Negeri Sarawak.

Saya rasa mcm nak tawarkan diri saya menjadi Perunding Komunikasi untuk kem pembangkang di Sarawak, namun apakan daya, ego pemimpin pembangkang ini boleh tahan juga besarnya.

Cuma, saya sangat sangat sangat lah kecewa dengan perkembangan terbaru yang terjadi dalam kalangan pembangkang. Sudahlah hari itu konflik antara pembangkang menyaksikan PAS keluar daripada Pakatan Rakyat dan tertubuhnya Pakatan Harapan dengan penyertaan AMANAH. Kini, konflik terbaru pula?

Nampak jelas di sini adalah, masalah utama pembangkang adalah masalah komunikasi. Sistem komunikasi para pembangkang perlu dimantapkan jika betul mereka berazam untuk menumbangkan Barisan Nasional dan mengalahkan jentera Najib-Kak Mah.

No comments:

Post a Comment