Saturday, November 5, 2016

Konvo Jom


Setelah berhempas pulas berada dalam semester pengajian terbaru saya di Shah Alam, minggu 7-11hb November 2016 akan menyaksikan saya sibuk untuk mempersiapkan diri demi sebuah konvokesyen.

Konvokesyen ini bermakna buat saya sebab saya akan menerima anugerah besar pada majlis itu. Dalam hati saya masih bertanya, 'layakkah aku untuk mendapat anugerah ini?'. Namun, kesyukuran masih dipanjat dengan harapan kejayaan ini akan meneruskan rentak sukses ku di kemudian masa.

Wajarlah untuk saya ceritakan proses saya mempersiapkan diri untuk menghadirkan diri ke majlis konvokesyen ini. Yang paling untuk diketahui adalah majlis konvokesyen ini tidak akan mendapat penyertaan oleh ahli keluarga saya yang terdekat. Membawa maksud, ibu saya tidak dapat menghadirkan diri. Arwah abah saya? Jangan tanya lah ye sebab apa arwah tak dapat hadir. :P
Ibu saya tidak dapat hadir sebab terpaksa menjaga anak buah saya yang akan menduduki kertas peperiksaan SPM pertama pada 7hb.

Melalui agoda.com, saya telah membuat tempahan bilik hotel di Hallmark Hotel Leisure, berdekatan dengan Jonker Walk, Melaka. Kami ambil pakej dengan sarapan, supaya kami tak mencari-cari apa yang nak makan sewaktu pagi hari, sebelum nak berkonvo.

Di hari kejadian, saya akan pastikan untuk jumpa dengan pensyarah-pensyarah yang saya sayangi dan senangi seperti Mdm Nomi, Sir Abdul Latif, Sir Zari Nezam dan Mdm Shidah. Selain selfie dengan diorang, saya juga nak selfie dengan kawan-kawan lama dan baru. Haruslah konvo ini dimeriahkan dengan selfie sebagai tanda bahawa kita telah selesai satu babak dalam proses menuntut ilmu.

Alhamdulillah atas segala apa yang saya raih, semoga kita akan terus mengorak dengan konsisten untuk mencapai objektif dan subjektif kehidupan.


No comments:

Post a Comment