Friday, November 18, 2016

Lazada


Membeli secara online / atas talian memerlukan keberanian sebab anda akan mendedahkan maklumat kad kredit mahupun kad debit anda. Anda tertanya-tanya boleh percaya ke website Lazada nie?

Saya pun begitu, bermula dengan penuh skeptikal terhadap website yang menjual barang secara online seperti Lazada. Namun saya tidak mahu ketinggalan, lalu saya pun memberanikan diri dengan membeli barang pertama di Lazada, dengan membuat bayaran secara COD - Cash on Delivery.

Setelah barang itu sampai ke tangan saya, saya mula rasa seronok untuk terus membeli daripada Lazada. Kali ini saya membuat bayaran melalui Online Banking. Daripada satu barang yang saya beli itu, kini jumlah barang yang telah pun saya beli daripada Lazada adalah lebih kurang 20 barang.

Bagi saya urusan jual beli melalui Internet adalah satu pengalaman yang menyeronok. Dan yang paling penting, ia memudahkan saya. Bukan sahaja mudah, malah murah. Ada yang lebih murah berbanding harga yang kita jumpa di pasaraya dan mana-mana kedai fizikal.

Bermula daripada Lazada kini saya mula rasa seronok untuk membeli secara atas talian - membeli tiket ETS pergi balik ke Kedah, dan juga tempahan penginapan bilik hotel di Agoda.com.

Terima kasih Internet.

No comments:

Post a Comment