Sunday, April 9, 2017

Fattah Amin


Saya dah jumpa dengan Ashraf Muslim dan Syed Saddiq, dan sempat berselfie dengan mereka.  Mereka mesra.

Saya teringin nak jumpa dengan Fatah Amin dan berselfie sama-sama.

Persona Fatah Amin bagi saya adalah hebat. Dia kacak. Tapi Fatah Amin jika tidak diurus melalui PR yg mantap, maka kehangatan dia yang ada sekarang akan cepat menjadi suam suam kuku.

Saya harap dia kekal menjadi hangat sewaktu akhirnya saya berjaya jumpa dan selfie sama-sama.

Lupa


Semakin kita meningkat umur maka semakin kita lupa banyak benda. Dalam perjalanan daripada IKEA Damansara ke Shah Alam saya terlupa satu bag biru sewaktu sudah berada di KTM Subang Jaya.

Maka tercari-cari lah saya ke mana bag itu pergi. Adakah saya tinggal di situ? Dalam bus ke? Kat mane?

Bila meningkat umur juga saya semakin tenang dalam menghadapi situasi demikian. Memang lah resah dan gundah tapi x seresah zaman muda dulu.

Maka saya pun berpatah balik ke IKEA. Rupa2 nya ada dlm locker saya di IKEA.

Life


Aku semakin lemas dan lemah dihimpit segala macam dilema, pahit masalah dan dugaan. Aku rasa aku seperti sudah tak mampu nak meneruskan ini semua.

Tapi, nafas ini masih ada. Adakah aku kini di ambang putus asa?

Disebalik semua kejayaan dan kisah gembira, seolah tidak dapat menutup emosi gusar daripada momen menyedihkan yg aku alami.

Study, keja, masa, duit semakin berada dalam situasi yg tidak menguntungkan. Aku cuba untuk bertahan melalui pengurusan yg istiqamah.

Sedar dengan pergolakan emosi ini boleh membantu kepada pengurusan, namun tidak boleh terlalu dilayan. Gerak kerja perlu terus dijalan melalui prinsip usaha doa tawakal.

Get deep with me,
Syareman
9 April 2017

Wednesday, April 5, 2017

Dear readers


Dear readers of SyimanSyareman's Diary

Im really sorry that I cant update this blog regularly. Im in hectic schedule- class, work, assignments, work, life, life and life. Life is really getting in the way and like a tornado, make myself so in chaotic.

Please do not give up on this blog because when the time is right, I am going to fill the post with all meaning statements and comment that stimulate your motivation and be source of encouragement.

Your patience is really appreciated.

Warm regards,
Syareman